FACULTATEA DE INGINERIE
MECANICĂ ŞI ELECTRICĂ

Anunțuri și noutăți

3D FUTURE IN YOUR HAND 2025

Ingineria este meseria viitorului, iar imprimarea 3D este un domeniu revoluționar care schimbă lumea.

La concursul de creativitate, modelare și printare aditivă „3D FUTURE IN YOUR HAND”, organizat de Facultatea de Inginerie Mecanică și Electrică participă elevi și studenți din cadrul facultății IME care își vor pune creativitatea și cunoștințele tehnice în valoare pentru conceperea, modelarea și printarea 3D a unui prototip/produs cu design propriu și abordări inovatoare, cu aplicabilitate practică. Se stimulează lucrul în echipă, comunicarea, transferul Know-How, schimbul de opinii și idei între studenți și elevi.

 

Regulament concurs 3D Future in Your Hand 

Program desfășurare concurs 3D Future in Your Hand

TABERE STUDENȚEȘTI 2025

Înscrie-te la secretariatul facultății până la data de 02.06.2024
Detalii pe:

Perioada de desfășurare a taberelor studențești: 14.07-02.09.2025, structurată pe serii, astfel: 

  • seria I: 14-19.07.2025,
  • seria II:19-24.07.2025,
  • seria III: 24-29.07.2025,
  • seria IV: 29.07-03.08.2025,
  • seria V:03-08.08.2025,
  • seria VI:08-13.08.2025,
  • seria VII: 13-18.08.2025,
  • seria VIII:18-23.08.2025,
  • seria IX:23 -28.08.2025,
  • seria X: 28.08-02.09.2025.

Seriile sunt orientative, acestea putând fi decalate, cu condiția încadrării în perioada de desfășurare a taberelor studențești.

ACORDARE AJUTOR FINANCIAR ÎN VEDEREA ACHIZIȚIONĂRII DE CALCULATOARE PENTRU ANUL 2025

PROGRAMUL "EURO 200"

Ajutor financiar în vederea achiziționarii unui calculator

Termen limită de depunere a cererii și dosare cu acte doveditoare – 16 mai 2025

HG nr. 1294/2024 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicare Legii nr. 269/2004

Cerere pentru acordarea unui ajutor financiar din partea statului în vederea achiziţionării unui calculator personal nou

 

Beneficiari ai acestui ajutor sunt persoanele prevăzute la art. 2 din Legea nr. 269/2004 care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

a) sunt studenți în învățământul de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani;

b) au un venit brut pe membru de familie mai mic sau egal cu 500 lei

Ajutorul se acordă o singură dată în cadrul unei familii.

ACTE DOSAR EURO 200, conf. Art. 3 din NORMELE METODOLOGICE pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în  vederea stimulării achiziționării de calculatoare

  1. Cerere – anexa 2;
  2. Copie certificat naștere sau act identitate al studentului (se prezintă și actele în original);
  3. Copii certificate naștere și acte identitate ale membrilor familiei (se prezintă și actele în original);
  4. Adeverință de la instituțiile de învățământ /unitățile din care să rezulte calitatea de elev/student a celorlalți frați/surori;
  5. Acte doveditoare, în original, privind veniturile membrilor familiei;
  6. Declaraţie pe propria răspundere dată personal de către persoanele cu vârsta mai mare sau egală cu 18 ani, în sensul că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în plafonul prevăzut de art. 2 alin. (2) din Legea nr. 269/2004 şi că dispun de diferenţa de bani pentru achiziţionarea unui calculator cu o configuraţie minimă standard;
  7. Adeverinţă eliberată de către instituţia de învăţământ din care să rezulte că studentul a promovat minimum 45 de credite în anul universitar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, pentru toţi studenţii, cu excepţia studenţilor din anul I.

Venit brut lunar/familie = toate veniturile realizate de membrii familiei în luna precedentă depunerii cererii

                                       =  cu excepția: vezi Art. 4 

Pentru pct. 2 și 3 Conform cu originalul vor semna primitorul și solicitantul.

Configurația minimă recomandată a calculatoarelor pentru achiziționarea cărora se acordă ajutor financiar potrivit Legii nr. 269/2004, cu modificările și completările ulterioare, este următoarea:

a) pentru desktop-procesor cu frecvență nominală minimum 3.0 GHz; HDD minimum 500 GB sau SSD minimum 240 GB; RAM tip DDR3 sau DDR4 minimum 8 GB; monitor LCD sau LED cu diagonală minimum 18.5" și rezoluție minimum 1.920 x 1.080; tastatură, mouse optic; cameră web;

b) pentru laptop, notebook, ultrabook și dispozitive echivalente - procesor cu minimum 2 nuclee; RAM tip DDR3 sau DDR4 minimum 8 GB; HDD minimum 500 GB sau SSD minimum 240 GB; diagonală minimum 14"; rezoluție minimum 1.366 x 768; cameră web.

Calculatoarele definite la alin. pct. a) și pct. b), a căror achiziționare se realizează prin ajutor financiar potrivit Legii nr. 269/2004, cu modificările și completările ulterioare, vor cuprinde în mod obligatoriu un sistem de operare licențiat.

 Sunt considerate calculatoare personale și dispozitivele mobile de tip calculator personal cum ar fi laptopul, notebookul, ultrabookul sau dispozitivele echivalente.

TENARIS: Programe pentru studenți

Prezentarea companiei Tenaris Silcotub

Programele pentru studenti sunt:

  • Internship de vara
  • Burse Roberto Rocca
  • Programul de Global Trainee care se adreseaza stundetilor de anul 4 care isi iau licenta in vara aceasta (pentru acest program pot sa aplice de pe acum)

 

Concursul de admitere pentru studii universitare de licență, sesiunea Iulie 2025

Înscrierea candidaților se va desfășura online în perioada 1 – 21 iulie 2025, iar la sediul universității între 14 și 21 iulie, în intervalul orar 9:00 – 13:00.

Pe 23 iulie va avea loc afișarea primului set de liste cu candidații admiși. În perioada 24 – 25 iulie, candidații admiși trebuie să confirme locurile prin depunerea documentelor necesare și semnarea contractului de studii la sediul universității, iar pe 25 iulie se vor putea depune cereri de redistribuire.

Pe 28 și 29 iulie va avea loc confirmarea locurilor pentru cea de-a doua etapă de admitere, iar pe 29 iulie, candidații respinși pot depune cereri de redistribuire.

Candidații admiși pe locuri finanțate de la buget trebuie să depună diploma de bacalaureat sau adeverința de promovare a examenului în original.

Neconfirmarea locului în termenul stabilit duce la excluderea de pe liste. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul oficial al universității https://www.upg-ploiesti.ro/ro/admitere-2025.